Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Nieuw logo met slagzin ‘Nooit uitverteld’ weerspiegelt identiteit van Olen - vid

Olen nieuw logo - lokaal bestuur
URL

De gemeente Olen heeft een nieuw logo met bijhorende merkenidentiteit en huisstijl. Tijdens de opening van het toeristisch seizoen zondag konden de inwoners er voor het eerst mee kennismaken.

Onder de nieuwe noemer ‘Olen is nooit uitverteld’ wil het bestuur voortaan de troeven van het dorp nog beter in de kijker zetten bij iedereen die hier woont, werkt, onderneemt of op bezoek komt.

Je zal het nieuwe logo zien verschijnen in verschillende kleurrijke tinten. Als je er goed naar kijkt, zie je een speelse, wolkachtige vorm, die een beetje aan een tekstballon doet denken. De vorm symboliseert de verbinding tussen drie delen van één geheel: dat zijn de drie dorpskernen, die samen één uniek Olen vormen.

Het nieuwe logo staat tegelijk symbool voor het verhaal dat het verleden, het heden en de toekomst van Olen bij elkaar brengt. Van de legendes over Keizer Karel tot modern hedendaags bestuur. Van traditionele dorpsfeesten tot ambitieuze mobiliteitsprojecten. Van een rijk industrieel verleden tot toekomstgerichte topbedrijven,…

Het dorp is immers nooit uitverteld: Olen is een dorp vol verhalen en vol ontdekkingen.

Een gedragen verhaal

Aan het ontwerp van de nieuwe huisstijl ging een heel begeleidingstraject vooraf. Eerst waren er individuele gesprekken met vrijwilligers, inwoners uit het verenigingsleven, handelaars, jeugd, senioren, medewerkers,…

Nadien kwam een deel van deze mensen opnieuw samen in een workshop. Communicatiebureau Maradonna uit Bornem ging met al deze informatie aan de slag en ontwikkelde de nieuwe merkenidenteit.

De lancering van de huisstijl ging gepaard met de première van een krachtig gemeentefilmpje waarin verschillende Olenaars vertellen waarover zij nooit uitverteld zijn en wat de troeven van het dorp zijn. www.olen.be/nooit-uitverteld.

Olen nieuw logo - lokaal bestuur

Deel dit artikel